Jana Šimkovičová: Keď matka zvláda biznis aj šport

Publikované:
28. marca 2017

Ženy idúce na materskú sa tešia okrem dieťaťa aj na to, ako rozbehnú vlastné podnikanie. Je to dnes taká milá móda, no žiaľ, málokomu sa ju podarí dotiahnuť do realizačnej fázy. Jana Šimkovičová to dokázala pri dvoch deťoch, keď založila portál o cvičení, Cvicte.sk. Dnes ju reálne živí.

Stretli sme sa najskôr v priestore, ktoré je s cvičením spojené priamo – v River Park Dance School v Bratislave. Jana sa tam vyskytuje často, nielen na cvičení, ale aj počas rozhovorov. Veď v ostatných mesiacoch vydala dve knižky o zdravej strave, jej portál je druhý najnavštevovanejší z oblasti cvičenia a zdravej stravy, a preto sa na televíznych obrazovkách objavuje často. Napríklad aj vtedy, keď krátko po druhom pôrode začala s tímom TV Joj trénovať na ďalšie bežecké preteky.

Druhé stretnutie bolo u Jany v kancelárii a doma – čo je to isté miesto. Spoločne s manželom Kamilom pracujú najmä z domu, bývajú v dedine pár kilometrov od Bratislavy a tak obývačka je aj obývačka aj kancelária, rovnako ako kuchynský stôl je zároveň kancelárskym pracoviskom. Nesťažujú si na to, práve naopak. Vďaka takémuto životnému štýlu si mohli zariadiť svoj pracovný aj osobný život tak, že sa obaja venujú práci, ktorá ich baví a ešte stíhajú aj dvoch synov.

„Je to asi v tom, že mám veľkú výdrž,“ uvažuje Jana Šimkovičova nad dôvodmi, prečo toľko mamičiek na materskej, alebo žien v práci rozbehne svoje projekty, ale skončia buď už v realizačnej fáze, alebo potom, keď sa ich manželom minú peniaze na dotovanie nápadov svojich polovičiek. Zisk je samozrejme dôležitý, ale Jana jedným dychom dodáva: „Ak by mi ale išlo len o peniaze, tak to zabalím veľmi rýchlo. Prvé tri roky portál Cvičte.sk nezarobil naozaj vôbec nič“.

Vydržať sa však vyplatilo. Dnes má portál 300-tisícovú návštevnosť, spolupracuje s významnými športovými značkami a – neustále prináša nové veci, ktoré spájajú rôzne skupiny cvičiacich. Nielen tých, ktorí cvičiť chcú, ale aj tých, ktorí sa tým živia. Jana spomína, ako ľudia začali na portál v začiatkoch chodiť práve preto, že svoj obsah otvorili inštruktorom, ktorí zo zahraničia začali prinášať informácie na Slovensku dovtedy neznámych cvičení. Ľudia si o nich prečítali, boli zvedaví, začali ich vyhľadávať a… Tak Cvicte.sk pomohlo pri popularizácii mnohých skupinových cvičení, ktoré dnes považujeme za bežné aj v najbližšom fintescentre.

Potom, čo portál získal popularitu a začal zarábať, Jana s manželom Kamilom rozbehli ďalší segment rodinného biznisu, ktorý môžu robiť z domu – vydavateľstvo literatúry o zdravej strave a cvičení. A keď sa knižky ujali, prišli s ďalším nápadom – vytvorili súťaž Fitleader, ktorá aj aktuálne prebieha. V prvej fáze verejnosť, vo finále odborná porota v nej vyberá najlepšieho športového trénera na Slovensku.

Hoci dnes o sebe Jana Šimkovičová môže s hrdosťou povedať, že ju živí to, čo má rada a má aj čísla, ktorými to vie dokázať, ako každá podnikateľka urobila aj veľa chýb. Jednou z nich bolo, že sa pustila do viacerých vecí naraz, ktoré ju bavili a keďže nemala v tom čase ešte rozbehnutú redakciu, tak jej toho na hlave pristálo príliš veľa a s tým prišiel aj problém s dokončovaním vecí. Častá vec, ktorú pozná asi každý začínajúci podnikateľ.

Ozaj a je vlastníctvo portálu o cvičení dôkazom toho, že človek pravidelnejšie športuje? Jana vraví, že zo začiatku to vyzeralo naopak –  na materskej jej pribudla práca a bolo potrebné starať sa o deti aj o domácnosť a tak nemala čas navštevovať skupinové cvičenia, ktoré mala v obľube. Ale o to viac začala experimentovať s cvičením doma, pri deťoch, pri čom zostala doposiaľ. Odporúča ho každému, kto na necvičenie používa výhovorku, že nemá čas. Mimochodom, najnovšie, počas našej návštevy sa tešila z toho, že jej prídu domov nové kettlebelly…